Sök:

Sökresultat:

1472 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 1 av 99

?Man behöver språket för att visa sig som människa? ? Språkcaféer ? en väg till empowerment

The purpose of this thesis was to investigate whether publiclibraries language cafés can support or enable the empowerment of the participants. Empowerment means that the individuals ability to take control of their own lives is strengthened and that the individual becomes more independent. Empowerment also means that the individual takes part in a community. An important part of this is the language. I have developed two research questions: What forms of empowerment can be seen in the respondents' statements? What role do language cafés play for people from other countries, in terms of empowerment? The thesis empirical material consists of interviews whit five people involved in different languages cafes in public libraries in the city of Malmö.

Co-creational Effects: En studie i betydelsen av varumärkets styrka

Consumer involvement in the product development process, co-creation, is being practiced by numerous companies. Previous research has investigated how consumer participation in co-creation affects consumer attitude. However, little is known about how co-creation affects the attitudes of the observervers of co-creation. The effect of observed co-creation on consumer attitude should be important when deciding whether to apply co-creation or not, as the observing consumers make up a larger part of the consumer collective than the participating consumers do. The paper at hand aims to investigate how observed co-creation affects consumer attitude and purchase intentions.

Arbetstillfredsställelse, rolltydlighet och empowerment

Studiens syfte var att undersöka huruvida ett pilotprojekt bestående av en ny typ avmedarbetar- och lönesamtal i Sandvikens kommun givit någon effekt på rolltydlighet,empowerment och arbetstillfredsställelse. Vidare var syftet att undersöka sambanden mellanrolltydlighet, empowerment och arbetstillfredsställelse. En enkät besvarades av 62förskollärare. Genom t-test undersöktes skillnaden mellan förskollärare som deltar i projektet(N=34) och andra förskollärare (N=28) gällande dessa variabler, men inga signifikantaskillnader kunde visas. En multivariat regressionsanalys visade i enlighet med tidigareforskning ett samband mellan rolltydlighet och arbetstillfredsställelse, men något sambandmellan empowerment och arbetstillfredsställelse visades inte.

Empowerment - En litteraturstudie om att motivera diabetes mellitus typ 2 patienter till ökad egenvård

Diabetes mellitus typ 2 (DMT2) är en växande sjukdom som patienten kan påverka genom att byta livsstil. I Sverige har 365 000 personer diagnostiserats med diabetes mellitus typ 2. Det tros finnas lika många personer med oupptäckt diabetes mellitus typ 2. Syftet med studien var att undersöka på vilket sätt sjuksköterskan ska utföra empowerment för att motivera diabetes mellitus typ 2 människor till förbättrad egenvård. Som metod användes litteraturstudie.

Empowerment en vision eller ett faktum? : Personliga ombuds resonemang kring empowerment som arbetsmetod.

The purpose of our study is to examine the case managers reasoning and descriptions of empowerment as a method in their social work from a comprehensively perspective including family members. To manage with this purpose we interviewed two case managers, two clients with mental disabilities and five family members. We have come to the conclusion that the case managers works more consist of advocacy than empowerment. Despite that we have found that the long term goal for the case mangers work is to give the clients tools for empowerment. Our results also show that the clients feel that they have gained and increased their ability to do things by themselves and to be a part of the community.

Coaching, empowerment och hälsa : En litteraturstudie

Begreppen coaching och empowerment har blivit mycket populära. Coaching är att hjälpa människor att lyckas. Empowerment översätts på svenska med egenmakt och maktmobilisering. Syfte med denna studie är att undersöka hur coaching kan hjälpa till att främja empowerment och därmed bidra till att öka människornas hälsa. Frågeställningar är: Vilka samband finns det mellan coaching och empowerment? Hur påverkar empowerment människornas hälsa? Kan man öka individens hälsa med coaching? Uppsatsen grundas på en litteraturstudie.

Konsumentinformation i förändring - Samarbete mellan Stockholms kommunala konsumentvägledning och Stockholms stadsbibliotek

Voluntary organisations provided the first consumer guidance in Sweden. The government'sinterest in the question started during the second world war and has ever since increased.Since the 1970's the local authorities, with support from the community, have played animportant roll in consumer policy work. Due to the economic recession of recent years theappropriation to consumer guidance work has been cut down. The work has been rationalisedand libraries have more frequently been used to spread consumer information.In Stockholm the municipal has been responsible for local consumer information since the1940's. Co-operation with the library of Stockholm has occurred in different forms.

?Kunskap är Min Egenmakt? : Empowerment hos Enskilda Individer på Norden Machinery

Rapportens syftet är att, genom observationer och kompletterande intervjuer, studera begreppet Empowerment för att se hur dess utveckling i praktiken kan urskiljas och hur det kan engagera enskilda individer i en organisation. Det empiriska materialet består endast av primär datainsamling som sedan legat till grund för valet av den teoretiska inslamlingen. De etnografiska observationerna har gjorts på fyra utvalda individer på Norden Machinery som sedan har följts upp med semi- strukturerade intervjuer. .

Empowerment : En studie i att skapa förståelse för olika former av empowerment

Abstract______________________________________________________________________Title:A study about creating understanding for different kinds of empowermentLevel:Bachelors thesis in Business Administration, 15 creditsAuthor:Fredrik LegovicSupervisor:Tomas KällquistDate:2014 - JuneAim:The main purpose of this study is to increase the understanding for different kinds of empowerment and how it affects the staff in the public sector.Method:The choice of method was based on the research aim. The method used to meet the objective was qualitative. The qualitative study was conducted with a hermeneutic basis, where individuals were asked to describe their experience of empowerment and how they feel affected of it. This thesis has a deductive approach, where existing theories dealing empowerment formed the basis for the design of interview substrate, which is then paired with the empirical evidence, based on this the conclusions was drawn.Result & Conclusion:What separates the different kinds of empowerment and how it affect the staff depends most of all on how the management chooses to communicate and share information with their staff.Suggestions for future research:A study regarding managers that works with different kinds of empowerment, and how that affects them, could be regarded as an interesting future research.Contribution of thesis:It shows that different kinds of empowerment affect the staff in different ways, which I made clear to the readers.Keywords:empowerment, thinking skills, relations and organizational - structure and theory.

Empowerment: en litteraturstudie

Syftet med denna undersökning är att mot bakgrund av en analys av befintlig forskning kring empowerment föra en kritisk diskussion med fokus på makt och människosyn. Litteraturstudie är vår valda metod, och utgångspunkten är en kritisk analys i granskningen av litteraturen. Vi har rekonstruerat tidigare forskning för att undersöka vilken syn som finns på empowerment som framförs i litteraturen. I litteraturgenomgången framkom att makt är en grundläggande beståndsdel i empowerment. Detta medförde att vi valde att hädanefter studera empowerment ur ett maktperspektiv.

Brukarperspektiv på vad som är hjälpande i relationen till professionella : En kunskapsöversikt

The relationship to professionals has proved to be a helping factor for personswith severe mental illness, but it is also a relationship characterised by anunbalanced power relation. The aim of this study was to compile and analyze theknowledge of what persons with severe mental illness themselves consider to behelping in the relationship to professionals, and to specifically analyse this from apower perspective. The analysis was conducted using Foucault?s ideas of powerand knowledge, and an empowerment perspective. The method used was anarrative review.

Porslinskonsumtion sett ur ett generationsperspektiv: Köpbeteende - Generationskohorter - Porslinsindustrin

During the latest 50 years, the Swedish porcelain tableware industry has gone from being rather successful to experience significant problems. Our empirical study attributes these problems to underlying changes in consumer buying behaviour, whereas current generation theory supports our findings. The younger generation has significantly different preferences compared to older generations, with less focus on quality and more focus on variability, and there is reason to believe that these findings also are applicable to other consumer purchases. The successful porcelain companies of tomorrow will be the ones that continuously can adapt to these and further changes in consumer buying behaviour..

Empowerment : En studie om empowerments påverkan på frontpersonalen i tjänsteföretag.

This thesis is about how the front-staff in two service companies experience empowerment. Competition for business in today's society is becoming increasingly fierce, which means that they must find a way to differentiate themselves from competitors. Service has become a way to compete. Front-staff competence and ability to offer a good service is a crucial factor when the company's success is being measured.Empowerment in business is used as a tool to create motivation and satisfaction of individuals at work. Companies using empowerment can create the freedom and opportunities for employees to act at their own intelligence and discretion.

Empowerment i hemtjänsten : Fallstudie inom hemtjänsten i Reykjavík

I många år har det stått klart att på grund av ökning av antalet äldre kommer det blir svårt med framtida bemanning i hemtjänsten. Arbeten anses vara låg status och underbetalda. Om arbeten i hemtjänsten anses ge anställda upplevelser av empowerment är det möjligt att flera söker sig till dessa arbeten och att befintlig personal stannar kvar.Syftet med denna uppsats är att få ökad förståelse för hur personal i hemtjänst upplever empowerment i sitt arbete samt att studera på vilket sätt ledare inom hemtjänsten kan arbeta med att stödja upplevelser av empowerment hos sina anställda. Undersökningen är genomförd som en kvalitativ fallstudie i hemtjänsten i Reykjavík. Med semistrukturerade intervjuer har sex anställda och tre ledare intervjuats och materialet har analyserats med en tematisk analys.Det visar sig att de anställda i hemtjänsten i Reykjavík upplever delvis strukturell empowerment i sina arbeten samt pyskologisk empowerment genom alla fyra kognitionerna; mening, kompetens, självbestämmande och påverkan. Ledarna stödjer personalens upplevelser av empowerment genom tillit, respekt och värdighet samt tillåtelse att göra misstag..

When Madison Avenue turns into Main Street: Consumer generated advertising as a marketing tool and its effects on online word of mouth

The purpose of this study is to investigate the effectiveness of consumer generated advertising as a marketing tool to encourage online word of mouth. Subsequently, the researchers aim to examine if there are certain design factors in consumer generated advertising that influence the effectiveness of consumer generated advertising in encouraging online word of mouth. The study conducts a multiple case study of several consumer generated advertising campaigns. It consists of in-depth studies of these cases in combination with quantitative analyses of the encouraged word of mouth. The different cases are examined on several design factors that could possible increase the volume of encouraged word of mouth..

1 Nästa sida ->